Kaip programišiai dėl netikėtos Instagram reklamos kampanijos surinko 700 000 dolerių.

Trečiadienį programišiai įsilaužė į oficialią „McDonald’s“ „Instagram“ paskyrą ir surengė netikėtą reklaminę kampaniją, skirtą memui „Coyne Grimace“. Įsilaužėliai ne tik paskelbė suklastotą įrašą, bet ir redagavo garsaus greitojo maisto tinklo paskyrą.

Grimace, gavęs pavadinimą „McDonald’s“ violetinio talismano garbei, akimirksniu patraukė kriptovaliutų bendruomenės dėmesį. Pats personažas pasirodė dar 1971 m. Jis, pasak kūrėjų, įkūnija pieno kokteilį.

Apie 11:30 JAV rytų laiku įsilaužėliai paskelbė intriguojantį įrašą: „McDonald’s eksperimentas su Solana“. Vėliau „Instagram“ paskyroje pasirodė prierašas „ačiū už 700 000 dolerių Solana“. Tikriausiai taip įsilaužėliai užsiminė apie pelną, gautą manipuliuojant memų koinos kursu. Tačiau, neaišku, ar tai tiesa, ar ne.

mem solana mc donald Po įsilaužimo į McDonald's paskyrą Grimace meme susprogdino kriptovaliutų rinką

Blockchain platforma „Solana“, kuria pagrįstas šis tokenas, garsėja plačia memų ekosistema ir yra labai populiari tarp kriptovaliutų prekiautojų. Bendrovė „BlockChain App Factory“, kuri specializuojasi „Solana“ memų žetonų kūrime, pabrėžia, kad būtent ši platforma pritraukia aktyviausius kriptovaliutų rinkos dalyvius.

Dėl šios išdaigos „Grimace“ žetono rinkos kapitalizacija svaiginamai šoktelėjo iki 20 mln. dolerių, o paskui greitai krito žemiau 1 mln. dolerių ribos. Tokius duomenis pateikia svetainė „Pump.fun“ – memų tokenų kūrimo platforma „Solana“.

McDonald’s pavyko susigrąžinti savo paskyros kontrolę per trumpiausią įmanomą laiką – vos per pusvalandį. Tačiau įsilaužimo pėdsakų vis dar buvo likę. Specialistas Dominicas Alvieri socialiniame tinkle X pažymėjo, kad net atkūrus prieigą prie paskyros joje liko paslaptinga nuoroda į „Telegram“.

Tokeno „Grimace“ istorija prasidėjo dar 2022 m. kovą „Doge“ blockchaine, tačiau vėliau jis „persikėlė“ į „Arbitrum One“. Pasak oficialios „Grimace Coin“ svetainės, tokenas gimė iš Ilono Musko ir „McDonald’s“ susirašinėjimo per „Twitter“.

Grimace Coin kūrėjai pabrėžia, kad iš tiesų jų sumanymas neturi nieko bendra su korporacija „McDonald’s“. Jie patikina, kad niekada nenaudoja autorių teisėmis saugomo Grimace atvaizdo komerciniais tikslais, tačiau visada yra pasirengę dialogui ir bendradarbiavimui su greitojo maisto tinklu.

Tokie incidentai, susiję su memų monetomis, nėra naujiena. Visai neseniai, praėjusį mėnesį, amerikiečių popmuzikos divos Doja Cat X paskyrą atakavo programišiai, reklamuojantys memu $DOJA, paremtą tuo pačiu Solana memu.

Viena iš labiausiai pagarsėjusių memų monetų Dogecoin, glaudžiai susijusi su Ilonu Musku, taip pat neišvengė problemų su JAV vertybinių popierių ir biržos komisija (SEC). Reguliavimo institucijos apkaltino Muską manipuliavimu rinka ir investuotojų apgaudinėjimu, o jo iniciatyvą pavadino piramidine schema.

Buvęs kriptovaliutų biržos „Binance“ generalinis direktorius Changpengas Zhao dar 2021 m., kai memai tik pradėjo įgauti populiarumą, taikliai pastebėjo: „Jei pakankamai daug žmonių bendruomenėje ką nors vertina dėl mielos išvaizdos ar juokingo memo, tai įgauna vertę.“

Šiuo metu Dogecoin byla vis dar nagrinėjama teisme. Tuo tarpu šių metų balandį Zhao gavo keturių mėnesių laisvės atėmimo bausmę už tai, kad dirbdamas „Binance“ pažeidė JAV kovos su pinigų plovimu įstatymus. Nors šis nuosprendis tiesiogiai nesusijęs su meme-coin, jis vaizdžiai iliustruoja didėjančią reguliavimo priežiūrą sparčiai augančioje kriptovaliutų pramonėje.