Orlaiviai praranda laiko ir ryšio kontrolę.
Pastaruoju metu padažnėję GPS – spoofing atvejai – skaitmeninė ataka, galinti priversti komercinius orlaivius nukrypti nuo kurso – įgavo naują, dar didesnį nerimą keliančią formą. Kibernetinio saugumo tyrėjai pastebi, kad dabar programišiai gali trukdyti ne tik navigacijai, bet ir su laiku susijusioms sistemoms.
Aviacijos konsultacinės grupės OPSGROUP duomenimis, pastaraisiais mėnesiais GPS – spoofing atvejų, kuriais paveikiami komerciniai lėktuvai, padaugėjo 400 proc. Dauguma jų įvyksta netoli konfliktų zonų, kur neteisėtomis antžeminėmis sistemomis į oro erdvę perduodamos klaidingos koordinatės, siekiant suklaidinti dronus ir raketas.
GPS paprastai suvokiama kaip koordinačių šaltinis, tačiau svarbu nepamiršti, kad ši sistema taip pat yra svarbus tikslaus laiko šaltinis. Las Vegase vykusioje konferencijoje „DEF CON” Jungtinėje Karalystėje įsikūrusios bendrovės „Pen Test Partners” įkūrėjas Kenas Munro pažymėjo, kad spoofing metu pradėta fiksuoti lėktuvuose esančių laikrodžių anomalijų. Vienu iš naujausių atvejų, apie kurį pranešė K. Munro, Vakarų šalių lėktuve esantis laikrodis staiga „peršoko” kelerius metus į priekį, dėl to laikrodis prarado ryšį su užšifruotais ryšio kanalais. Dėl to lėktuvas kelioms savaitėms buvo išvestas iš rikiuotės, kol inžinieriai rankiniu būdu atkūrė jo sistemas.
GPS jau seniai pakeitė brangius antžeminius prietaisus, kurie perduodavo radijo signalus, kad nukreiptų lėktuvus nusileisti. Tačiau naudojant nebrangią įrangą ir turint minimalių techninių žinių GPS signalus gana lengva blokuoti arba iškraipyti.
Nors mažai tikėtina, kad dėl tokių atakų lėktuvas sudužtų, jos gali sukelti sumaištį lėktuve. Tai savo ruožtu gali sukelti įvykių grandinę, kuri gali peraugti nuo nedidelių iki didelių incidentų.